Reklaamkingitused ehk firma sümboolikaga esemed on paljudes firmades ja ettevõtetes oluliseks turundussõnumi kandjaks.

Väidetavalt sai reklaamesemete kasutamine alguse 18. sajandil, kui George Washington lasi oma valimiskampaania tarbeks teha spetsiaalsed rinnamärgid.

Mõisteid “reklaamkingitus või firmakingitus” ei mõisteta alati päris õigesti.

 

On palju ettevõtte sümboolikaga tooteid (näiteks firmariided ja logodega pastapliiatsid), millega rõhutatakse pigem korporatiivset identiteeti  ja firma väärtusi.

Sellisel juhul täidavad tooted turundusvahendi rolli. Esemest või tootest ei tee kingitust tema hind ega logo selle peal. 

Kingitusest teeb kingituse kaasa käiv lugu. 

Kas toode räägib ise lugu või räägib lugu hoopis sõnum, mis on toote peal.

Lugu võib rääkida ka situatsioon, mil kingitus üle antakse.    

Toodete soetamisel tuleks mõelda sellele, kas valitud reklaamkingitused iseloomustavad Teie organisatsiooni või ettevõtet.

Turundustooted peaksid vastama Teie poolt pakutavale teenusele või toodangule.

 Näiteks kui on tegemist reisiteenuseid pakkuva ettevõttega, sobib suurepäraselt  reklaamkingituseks reisikohver, taskulamp või kompass.

Samuti võiks eelistada toodete puhul neid värvitoone, mis on esindatud teie firma logol, et kingisaajal tekiks seos ettevõtte identiteediga.